donderdag 21 februari 2008

2 kaarten met Teykol

Hillie's kaart:
Mijn kaart:

Hillie was vanavond bij me op bezoek. Het was weer tijd voor de maandelijkse cropavond, maar de anderen konden deze keer door omstandigheden niet komen. Het kwam prima uit, want nu kon ik Hillie rustig uitleggen hoe je Teykol precies gebruikt. En gaandeweg kwamen ook wat andere stempel technieken ter sprake. Hillie is met een hoofd vol informatie weer naar huis gegaan en ze komt zeker weer!
Omdat Hillie nog nooit gestempeld heeft, zijn we met de Teykol-kaart van Sija Teijgeler als voorbeeld begonnen. Aan de hand daarvan kon ik mooi uitleggen hoe je de beste afdrukken krijgt.
We zijn begonnen met een stuk masker papier over de helft van het papier plakken. Daarna de distels rechts en op een apart papiertje het kindje, stempelen met stazon. Dan wat veegjes Teykol aanbrengen met een kwastje om de distel en ook om het kindje. Waar de Teykol zit, komt geen inkt en dat blijft dus wit. Vervolgens sponzen in een kleur die je leuk vindt. Masker verwijderen en op het andere randje beetje kleur aanbrengen. Ik heb een flurry in kleur gestempeld en Hillie een libelle. Het kindje wordt gesponsd en uitgeknipt.

De kaart afmaken door een quote links met stazon te stempelen en het kindje vast te plakken. Het geheel matten op zwart en op een witte kaart plakken.

Het was een zeer gezellig avond. Volgende keer weer met de andere dames erbij!
Linda.

1 opmerking:

majo zei

prachtige kaarten zeg. gr majo